Meteorologibloggen-oskar-n

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

10 km klassiskt

Av Oskar Niklasson - 17 januari 2010 14:32

På dagens schema stod det längdskidor. Det var bara att ta sitt pick och pack och bege sig till närmaste skidspår. Att jag skulle ta ut mig det visste jag men när det kom en (gissningsvis högstadieelev) i full karriär susandes förbi mina öron så slog tävlingsdjävulen inuti mig till, bara att lägga sig i rygg för att minska luftmotståndet. När jag efter ca sex kilometer inte orkade längre så släppte jag blicken från hans pjäxor och lät dem försvinna. men bara en kilometer från mål så skymtade jag några välbekanta pjäxor så jag borrade ner huvudet och körde, efter 900 meter så var jag ikapp och började en rasande spurt in över mållinjen. tröt, utmattad men stolt kollade jag upp och hörde sedan någon (tränare) ropa på min konkurrent bra jobbat, nu har du bara en mil kvar! För att han inte skulle bli ledsen över att bli slagen två gånger så beslöt jag mig för att ta återvända hem. 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Oskar Niklasson - 27 maj 2010 15:16

Jag var ute och seglade i kanalen i mellan Stenungsund och Stenungsön för ett litet tag sedan. Som de flesta seglare redan vet så är strömmen starkare ju djupare det är men inte denna gång. Nu låg vattnet i mitten helt stilla medan vattnet närmast St...

Av Oskar Niklasson - 21 mars 2010 17:33

Idag kl 12 började packningen av båtarna. I den Svenska vintern = regn så saktades tempot ner betydligt av längtan att springa in och torka lite under taket vilken inte är att klandra någon för. helt klart är det att processen genomdrevs med glada...

Av Oskar Niklasson - 17 mars 2010 21:13

    Ikväll gick Motalas egen idrottsgala av stapeln. Ett stort tack till Emil Lindborg, Frida Lindborg och Stina Jelk som har ordnat med denna fantastiska tillställning. Seglarna höll sig framme och tog tre priser!!!!   Kajsa Sundklev årets ...

Av Oskar Niklasson - 15 mars 2010 09:15

Nu närmar sig årets första men ninte sista timmar i lasern. Seglargymnasiet har bestämt att det är dags att byta ut ``vindsäkra´´ Garda mot varmare Denia. vindförutsättningarna i Denia bör vara mer än ok, men det är värmen som lockar då vi förr om år...

Av Oskar Niklasson - 13 februari 2010 09:50

Vi är på väg mot en barriär av moln mellan 10000-500m höjd. då kan vi vara säkra på att det är en varmfront som närmar sig men precis innan fronten har passerat börjar det regna. vi kan nu vara absolut säkra på att en varmfront är på intågande. men v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad är det största som kan ske för en seglare.
 Vinna OS-Guld
 Vinna Americas Cup
 Vinna Volvo Ocean Race

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andra Bloggar

Väder/Vind Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards